Foto Boek: Vol van verhalen

Campagne Vlaanderen Vakantieland 2022 presenteert logiesboek en website met belevingsvolle dichtbijvakanties

Vakantie in eigen land – dit jaar populairder dan ooit – is een blijver.

De campagne Vlaanderen Vakantieland 2022, een initiatief van de vijf Vlaamse provincies, presenteert ruim 1300 logeeradressen in een gloednieuw boek en op Logereninvlaanderenvakantieland.be.

200 logiesuitbaters in de Kempen, Scheldeland, Antwerpen en Mechelen nemen deel. Onder impuls van Toerisme Provincie Antwerpen kiezen steeds meer partners voor een duurzame aanpak.


De vijf Vlaamse provincies zetten de promotie van Vlaanderen als aantrekkelijke vakantiebestemming onverminderd voort.

De lancering van een gloednieuw logiesboek trapt de campagne Vlaanderen Vakantieland 2022 af. Het boek bundelt 366 leuke, verrassende en gastvrije logeeradressen in de Vlaamse regio’s, aan de kust of in de stad.

Voor een uitgebreider en steeds actueel aanbod surf je naar de website Logereninvlaanderenvakantieland.be, met momenteel ruim 1300 vakantieplekken.

Via een selectie op thema (van romantisch tot sportief) en extra zoekcriteria (bv. capaciteit, ligging of activiteiten) vind je snel de gedroomde logeerplek.

200 ondernemers in de regio’s Kempen en Scheldeland en de steden Antwerpen en Mechelen nemen deel aan de campagne 2022.

Dat resulteert in een brede waaier aan logeerplekken. Van erfgoedlogies tot hip hotel, van knus boshuisje tot actieve boerderij.

Een aanbod dat moeiteloos alle vakantiegangers charmeert: families met jonge kinderen, rustzoekers, natuurfans of citytrippers.

Op naar 50 x Green Key

Vakantiegangers opteren steeds vaker voor een ecovriendelijke logeerplek. Een trip in eigen land betekent dan een logische beslissing.

Intussen kiezen meer en meer vakantiemakers bewust voor een duurzame aanpak.

Gedeputeerde voor toerisme Jan De Haes: “Al dertien Vlaanderen Vakantielandpartners in onze provincie hebben het internationale ecolabel Green Key. Begin 2022 volgt wellicht nog eens een vijftal logies. Toerisme Provincie Antwerpen wil de komende drie jaren telkens tien logiesuitbaters overtuigen om de Green Key te behalen. Zo ondersteunen we onder meer de screening door GoodPlanet Belgium. We ambiëren een 50-tal Vlaanderen Vakantielandpartners met Green Key tegen 2025. Investeren in duurzaamheid maakt onze ondernemers veerkrachtiger. Tegelijk bieden we ecobewuste vakantiegangers een nóg aantrekkelijker aanbod.”

PRAKTISCHE INFO

Je vindt het gratis logiesboek Vlaanderen Vakantieland in elk toeristisch infokantoor of bestelt het boek op Logereninvlaanderenvakantieland.be.

Kies uit ruim 1300 logeeradressen op www.logereninvlaanderenvakantieland.be.

Graag een duurzaam logeeradres? Selecteer op ‘ecolabel’.

Inspiratie voor uitstapjes en korte trips op www.vlaanderenvakantieland.be.

WEER EEN ACTIE UIT HET RELANCEPLAN TOERISME

Na een zware coronaperiode willen we dat bezoekers dit jaar opnieuw ten volle vakantie kunnen beleven, zelfs nog intenser dan voorheen. Daarom werkt Toerisme Provincie Antwerpen dit jaar met een relancebudget van 300.000 euro aan de versterking van het toeristisch aanbod, een betere ontsluiting van de toeristische producten en de verdere professionalisering van de toeristische sector.

 

Het relanceplan toerisme gaat uit van vijf grote projectlijnen.

1/ We zetten in op de promotie van fiets- en wandelvakanties, waarbij we bestemmingen en producten aan elkaar koppelen.

2/ We bieden belevingsvolle pop-ups aan ter promotie van de Vlaamse icoonfietsroutes.

3/ We zetten een bezoekersanalyse van logies op met als doel de kwaliteit, de beleving en de rendabiliteit te verbeteren.

4/ We creëren een camper- en kampeervriendelijk klimaat en belevingsvolle suggestielussen voor de campertoerist.

5/ We bieden de kampeersector een gebruiksvriendelijke en performante reserveringsmodule aan en ondersteunen kleinschalige logies bij hun inspanningen voor een vlottere online boekbaarheid.

Persbericht: Provincie Antwerpen
Foto’s: ©Provincie Antwerpen

 

Foto: Vijftig tinten groen

Foto: De lichtjes van de Schelde

Advertentie

Sponser Bar Brial banner width=

Advertentie

Sponser Cocoenen films banner width=

Advertentie

Sponser Jumpfever Hove banner width=

Advertentie

Sponser Vakantiewoning Vresse-Sur-Semois Chariere banner

Door Studio S

Ik ben Dirk Ik ben 58jaar ik ben afgestudeerd als barman/garçon, de helft man mijn leven heb ik met mijn ouders een cafe hier in Mortsel gehad. Mijn grote droom was om een buschauffeur te worden, en ik heb deze droom kunnen verwezenlijken. Van kinds af aan was ik gepassioneerd door fotografie, zo heb ik op latere leeftijd hier een cursus voor gevolgd en ben een hobbyfotograaf geworden. Mijn passie was echter meer met bewegende beelden werken. Het begon met bewegende foto’s en is later overgegaan naar video. Ik woon al 46 jaar lang in Mortsel waar ook mijn hart ligt. Zo heb ik mijn hobby met Mortsel gecombineerd en Mortsel TV opgericht (nu Yadi Media). Dit is een internet TV dat intussen ook al een uit de hand gelopen hobby geworden maar een dat ik dolgraag doe.

Een reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.