Foto: gedeputeerde Mireille Colson en vrijwilligers Rap op Stapkantoren Copyright: Dieter Daniëls voor Toerisme Provincie Antwerpen

De Warmste Kempen verwent kansarme families met vakantiecheques

12.400 euro aan vakantiecheques voor kansarme families en 10.000 euro voor het fonds van De Warmste Week.

Dat is het resultaat van De Warmste Kempen, de solidariteitsactie van Toerisme Provincie Antwerpen en Kempense vakantiemakers.

Toeristische ondernemers doneerden vakantiebelevingen ter waarde van maar liefst 12.400 euro voor de webshop. Daarbij hebben gulle schenkers op de webshop van De Warmste Kempen deze vakantiebelevingen met 5000 euro extra gesponsord.

Toerisme Provincie Antwerpen verdubbelde de opbrengst van de webshop en doneerde nog eens 5000 euro extra aan de Warmste Week.

Onvergetelijke vakantiemomenten voor kansarme families: daar draaide De Warmste Kempen om, de solidariteitsactie van Toerisme Provincie Antwerpen en Kempense vakantiemakers.

Tussen 15 november en 25 december kon je op de webshop van De Warmste Kempen een vakantie sponsoren, wat massaal gedaan werd en nog eens 5000 euro opbracht.

Toeristische ondernemers doneerden vakantiebelevingen ter waarde van maar liefst 12.400 euro voor de webshop: van een meet & greet met alpaca’s tot een kampeervakantie in een indianentent.

Vakantiemakers Joris en Nicky van Landgoed Omorika in Ravels: “Ontspanning in een groene omgeving: voor ons heel vanzelfsprekend, voor personen met beperkte reismogelijkheden jammer genoeg niet. Ook zij verdienen die heerlijke vakantie-ervaringen. Vandaar ons engagement voor De Warmste Kempen.”

Toerisme Provincie Antwerpen verdubbelde de totale opbrengst van de webshop en schonk nog eens 5000 euro aan het fonds van De Warmste Week.

Weg van de stress

Gedeputeerde Mireille Colson, bevoegd voor Toerisme: “De Warmste Kempen paste naadloos in het actieplan ‘Drempelvrij Toerisme’, een reeks initiatieven om de vakantieparticipatie te verhogen bij tal van doelgroepen voor wie (vakantie)uitstappen niet vanzelfsprekend zijn. Behalve de drempel verlagen voor hen, wil de provincie ook ondernemers en vakantiegangers sensibiliseren over de drempels die kansarmoede met zich meebrengt. Kansarmoede heeft immers vele mogelijke oorzaken en gezichten. Aan de hand van zes persona’s op de webshop – fictief maar gebaseerd op concrete situaties – besliste je zelf wie je de vakantie cadeau deed.”
De Rap op Stapkantoren in Antwerpen, Mechelen en Turnhout en het EVA-centrum in Ekeren verdelen op basis hiervan de cheques onder hun klanten.

Iets om naar uit te kijken, getuigt Sophie Andelhofs, vrijwilliger bij het Rap op Stapkantoor in Turnhout: “Een vakantie of uitstap maakt echt een verschil. Je bent er even tussenuit, weg van de stress. Dank om kansarmoede onder de aandacht te brengen. Dank ook aan alle donateurs en iedereen die De Warmste Kempen mogelijk maakte.”

Persbericht: Provincie Antwerpen
Foto: copyright Dieter Daniëls voor Toerisme Provincie Antwerpen

Door Studio S

Ik ben Dirk Ik ben 58jaar ik ben afgestudeerd als barman/garçon, de helft man mijn leven heb ik met mijn ouders een cafe hier in Mortsel gehad. Mijn grote droom was om een buschauffeur te worden, en ik heb deze droom kunnen verwezenlijken. Van kinds af aan was ik gepassioneerd door fotografie, zo heb ik op latere leeftijd hier een cursus voor gevolgd en ben een hobbyfotograaf geworden. Mijn passie was echter meer met bewegende beelden werken. Het begon met bewegende foto’s en is later overgegaan naar video. Ik woon al 46 jaar lang in Mortsel waar ook mijn hart ligt. Zo heb ik mijn hobby met Mortsel gecombineerd en Mortsel TV opgericht (nu Yadi Media). Dit is een internet TV dat intussen ook al een uit de hand gelopen hobby geworden maar een dat ik dolgraag doe.

Een reactie achterlaten